Wednesday, August 8, 2012

Menjadi CEO Diri Anda Sendiri



Mendaki tangga korporat mungkin tidak untuk semua orang, tetapi semua orang boleh menggunakan rahsia kepada kejayaan perniagaan untuk memperbaiki kehidupan mereka dan mencapai matlamat mereka. Kunci kepada kejayaan adalah untuk menetapkan matlamat dicapai, membangunkan rancangan untuk mencapai matlamat mereka, mengelilingi diri dengan orang yang boleh membantu anda, dan yang paling penting mengambil alih untuk menjalankan kehidupan anda cara yang anda mahu.

1.Membuat perkara yang berlaku untuk anda, tidak hanya membiarkan mereka berlaku kepada anda
Setiap daripada kita hanya mempunyai satu nyawa untuk hidup. Kita boleh sama ada: 1. Mengambil tanggungjawab dan mencipta kehidupan yang kita mahu hidup atau 2. Biarlah orang lain mencorakkan kehidupan kita menjadi sesuatu yang mereka mahu kita hidup. Jika anda membiarkan orang lain membentuk hidup anda, anda tidak akan mencapai tahap kejayaan yang anda berusaha.


2.Tetapkan matlamat anda
Setiap CEO mempunyai "end in mind" untuk syarikat mereka. Jadi sepatutnya anda juga begitu. Menulis catatan jurnal atau taip e-mel kepada diri sendiri menggambarkan apa yang anda lihat diri anda lakukan dalam tempoh tiga tahun. Jadikannya spesifik, tetapi tidak merumitkan. Sebagai contoh: 1) "Saya seorang pengurus dalam sektor perkhidmatan kewangan sebuah syarikat Fortune 500," 2) "Saya dalam satu pasukan, menyelesaikan isu-isu global dan saya telah mengembara ke lapan negara yang berbeza pada tahun lalu. tahun, "atau 3)." Saya akan bekerja sekurang-kurangnya lima hari seminggu. "lebih spesifik anda adalah tentang apa yang anda mahu lakukan, lebih mudah ia akan membangunkan satu rancangan untuk menjadi kenyataan.


3.Buat lembaga pengarah anda
Sekarang anda tahu di mana anda ingin berada dalam tempoh tiga tahun, anda akan memerlukan satu pasukan untuk membantu anda mencapainya. Ini "lembaga pengarah" hendaklah terdiri daripada orang-orang yang boleh membantu anda mengesahkan aspirasi anda, dan kemudian membantu anda mencapai matlamat anda. Orang-orang ini harus termasuk mentor, penaja, pakar-pakar industri, rakan sebaya, dan sebagainya. Mereka akan membantu membuka pintu untuk anda, tugasan yang betul, memberi nasihat, atau hanya berada di sana untuk mendengar.


4.Membangunkan pelan tahunan dengan matlamat suku tahun
Menetapkan matlamat jangka pendek. Memenuhi matlamat anda untuk setiap suku tahun dan anda akan mempunyai tahun yang berjaya. Mempunyai tiga tahun yang berjaya dan anda akan bertemu " end in mind ." Terus semula dan menilai semula pelan anda untuk membuat penyesuaian yang diperlukan. Melakukan ini untuk memastikan anda menepati sasaran.

5.Melaksanakan pelan anda ... setiap hari
Jika anda tidak bekerja ke arah matlamat anda setiap hari, anda akan ketinggalan matlamat anda bagi suku tahun, bagi setahun ... dan untuk seluruh hidup anda. Ambil masa untuk berfikir tentang apa yang anda lakukan (dan tidak lakukan). Jika anda tidak mempunyai kemahiran dan keupayaan untuk mencapai matlamat anda, cari jalan untuk mendapatkannya (ini mungkin menjadi contoh di mana anda merujuk kepada lembaga pengarah).


6.Memberi tumpuan kepada produk anda
Dalam kes ini, produk anda. Sentiasa mencari jalan untuk memperbaiki produk anda. Cari untuk cara-cara untuk membuat diri anda lebih baik, sama ada melalui pendidikan, pengalaman, jaringan, senaman, dan sebagainya. Sentiasa up-to-date dalam bidang dan kemahiran anda. Jika produk anda ketinggalan zaman, tiada siapa yang akan mahu.


7.Beri perhatian kepada pembungkusan produk anda
Membangunkan ketrampilan, poisture, dan suara untuk memenuhi matlamat anda dan efektif untuk berada dalam kedudukan yang anda mahu menjadi. Bagaimana anda menyampaikan diri anda pada mesyuarat? Bagaimana anda kaitkan dengan pegawai atasan, rakan sekerja, dan pekerja?

8.Memasarkan diri
Boleh dilihat dalam syarikat anda, industri, dan komuniti anda. Bersedia bagi tiap-tiap mesyuarat. Belajar bagaimana untuk menggunakan suara anda dengan keghairahan. Orang ramai perlu tahu siapa anda, apa yang anda mampu lakukan, dan apa yang anda benar-benar mahu lakukan.


9.Tunjukkan kemahiran anda
Membuat orang ingin produk anda. Mencari cara-cara untuk menggunakan kemahiran keusahawanan dan menyampaikan nilai kepada syarikat dan pemegang saham. Menyusun semula sebagai perubahan berlaku, tetapi jangan lupa untuk berurusan dengan kad anda ada di tangan anda hari ini ... tidak yang anda berharap untuk mendapat pada masa depan. Ingat: Anda boleh berbuat apa-apa yang anda tetapkan minda anda untuk anda lakukan.


10.Ambil masa untuk diri sendiri
Sentiasa membuat penilaian di mana anda berada hari ini dan di mana anda mahu jadi esok. Pastikan anda sedang menuju ke arah yang betul dan bergerak pada kelajuan yang sesuai untuk mendapatkan anda di mana anda mahu. Jika anda tidak, laraskan dan terus bergerak. Jangan lupa untuk bersenang-senang di sepanjang jalan!







0 comments:

Post a Comment