Thursday, August 30, 2012

Belajar Untuk Melepaskan.

Adakah anda perlu melepaskan? Apa yang anda akan nikmati perubahan dalam hidup anda? Apa impian anda yang dihalang oleh tanggapan atau set pemikiran yang merosakkan anda? Apa yang cuba anda lindungi yang sebenarnya bukan milik anda lagi? Hubungan mana yang telah mengganggu anda?

Apakah perubahan besar yang anda sasarkan? Adakah anda rasa lebih tenang dalam masalah bukannya menyelidikinya? Apakah perubahan kerjaya, mungkin juga perubahan hala-tuju secara keseluruhan, boleh membawa lebih kepuasan?

Melepaskan adalah satu keputusan - tidak lagi membenarkan sesuatu dari masa lalu mempengaruhi kehidupan anda pada hari ini atau untuk mengurangkan keamanan pada rasa dalaman anda. Jadi apa yang kita semua perlu lakukan adalah untuk melepaskan kepercayaan dan sikap mental yang menghalang kita dari merasa keseronokkan pada masa ini. Isunya adalah mencari makna yang tepat, kita mempunyai tanggapan yang begitu banyak yang memegang kita dari hidup dimasa ini, dari menjalani hidup aman dan lebih bermakna.

Setiap hari seseorang itu harus mendedikasikan untuk membuat fikiran yang positif. Ia tidak menang atau kalah, hanya persepsi seseorang tentang dirinya sendiri. Persepsi yang baik dan ikrar diri adalah langkah pembukaan kepada memperkasakan peribadi.

Hidup adalah satu siri pilihan bagaimana untuk bertindak. Sering kita membuat pilihan ini terlalu teknikal, tanpa benar-benar menyedari apa yang kita pilih atau mengapa. Tetapi tidak kira apa yang telah dilakukan dalam sebarang aspek kehidupan mereka, ia masih pilihan yang mereka telah dibuat.

Jadi mula belajar bagaimana untuk semua kehidupan anda salah satu pengalaman "melepaskan" yang hebat dan kemudian melihat apa yang berlaku seterusnya. Benarkan setiap hari terbuka untuk anda bukan kerana anda memilihnya tetapi untuk menunjukkan siapa sebenarnya diri anda.

0 comments:

Post a Comment